سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه خدا دوستی را بر خودْ دوستی مقدّم بدارد، در برابر سختی و دشواری مردم، خداوند او را بسنده باشد .بنده ام پیروی ام کن تا تو را مانند خود گردانم . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: چهارشنبه 103 فروردین 29

 پس از سالها، محبوب ترین و پرطرفدارترین تیم ایران، آرزوی هوادارنش را برآورد و آسمان فوتبال ایران برای مدتی قرمز شد. قهرمانی دیروز پرسپولیس در جام برتر فوتبال ایران، دارای ابعاد گوناگونی است. پرداختن به این زوایا و درس آموزی از آن، زمان و جایگاه دیگری می طلبد، قصد طول و تفصیل دادن ندارم، اما نکاتی که برای خودم جالب بود را مرور می کنم.

1. به نظرم نقش مدیرعامل پرسپولیس، از تمام نقش ها پررنگ تر بود. از خود گذشتگی او باعث شد امروز شاهد یکدستی و یکپارچگی پرسپولیس باشیم. وی می توانست با یک اشتباه در محاسبات، خودمحوری و یا غرور کاذب، جو گروه را به هم بریزد،‏ بازیکنان مسئله دار را به حاشیه بکشاند و محیط کار و ورزش را برای کادر فنی آلوده کند. 

2. حرفه ای بودن قطبی، که در فوتبال ما خیلی کم سراغ داریم،‏ فاکتور مهم دیگر در قهرمانی پرسپولیس است. وی با درک صحیح از اوضاع تیمش و فضای حاکم بر فوتبال ایران که آن هم ناشی از تیز هوشی اوست، توانست بر تمام موانع فائق آید.

3. دمیدن روح برتری جویی، توسط مدیران و مربیان ارشد به ساختار کلی گروه. از ابتدای فصل از زبان بازیکنان و مسئولین عبارت قهرمان شدن تیم موج می زد. همه یک صدا قهرمانی را از ابتدای فصل بانگ زدند.

4. نبودن افرادی چون آقای مایلی کهن و پروین و انصاری فر و ... که از تفکرات متعصبانه و جمودگرایانه برخوردارند نیز مزید بر سرودن آوای قهرمانی پرسپولیس بود.  

 قهرمانی پرسپولیس در جام خلیج فارس - 1387


نوشته شده توسط علی اکبر ابراهیمی در یکشنبه 87/2/29 و ساعت 10:12 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
تو پس کوچه های جمعه
روشنگر راه
تحولات طبیعت و بازنگری درونی
جمعه پرتحرک نمایشگاه مطبوعات
یادداشتی بر مناظره موسوی - احمدی نژاد
انتخابات و دلزدگی ها
بهجت دین در محاق
چگونه با شهید آوینی آشنا شدم
تجربه نیاندوختن از گذشته و باخت فوتبال ملی
سیاست دینی و دین سیاسی
به بهانه شهرآورد 66 سرخابی
انتخابات دهم و معادله چند مجهولی
[عناوین آرشیوشده]

بالا

امام علی; (ع): فرصت، چون ابر می; گذرد ،پس فرصت های; خوب را غنیمت شمرید

بالا